Wednesday, April 20, 2011

Suratan @ Kebetulan -Part 1-

Jun 2006

Kisah kita bermula dgn kau dan aku sama melanjutkan pelajaran ke satu IPTA tempatan..
Aku tidak kenal kau, kau pon tidak kenal aku..
Segalanya tercetus di satu program universiti itu.....




Seriously, pada saat aku jumpa kau....
Aku time nie telah bertekad, untuk tidak mahu bercinta lg..
Apatah lg untuk bercouple..
Aku dh bulatkan tekad, niat telah kutanam jauh dlm hati..



Tp pertemuan kita memang tidak pernah dirancang malah tiada terlintas pon niatku untuk bersama dengan kau..
Sama jugak ngan kau kan?? Mahu jadi solo gak konons..
Aku simpulkan semunya berlaku tanpa disengajakan, kebetulan, atau suratan..
Tp betul ke kebetulan???Betul ke tidak sengaja??
atau mungkin memang Allah lorongkan jalan untuk kita bertemu????


Pertemuan pertama kita; aku kira ianya sangat simple..
Aku mulakan dgn ayat yang kurasa tidak normal....

MR. : "Tlg jagakan buku saya nie ek"..heeheh

MRS. : dgn muka yg sombong, belagak giler kau menjawab "Apasal lak aku kena jaga lak"...

MR. : Tanpa menjawab pertanyaan kau; aku terus say  "Thank you"...Aku pon berlalu mcm tue jer..


Dalam hati aku masa tue mmg mengata kau lah, "uish kerek betul minah nie, bajet cun sgt ker"??...Tp aku admit la mmg cun pon; dan kau lah perempuan paling kerek pernah aku jumpa dlm program universiti nie...Muke kau tue mmg sombong ar...
Aku tak pasti samada masa tue aku dh jatuh hati kat kau ke....maybe kot???


Lepas tue, semuanya kembali normal..
Kita masing2 ikut jadual aktiviti seminar mcm biasa.
Aku pon x bertegur sapa dgn Kau dh lepas tue...Kau apatah lg..


Hinggalah pd satu hari tue aku nampak muka kau pucat sangat, aku fikir kau tentu tak sihat..
Kau mmg rapat dgn "R" dan "A"..
Memandangkan "A" mmg cuba rapat dgn "R", so aku pon kirimkan khabar melalui "A" dan "R" pada kau..


Kau ingat x resort yg kita kursus time kat Johor tue???
Aku ingat lg..
Aku rasa kau lah mahkluk Tuhan yg paling poyo masa tue..
Dahla kau group ngan si "K", lagilah aku rasa kau poyo...rasa bajet cun, dan sume rasa aku kira ada.....







Mood berubah...
Sampailah masa on the way back to KL, tak tahu kenapa saya tergerak nk minta fon no awak dr "A"...
Oh yer, hampir terlupa...saya ada tolong awak bawa beg besar awak tue masa nk naik bas kan????????
Agak2 awak ingat tak???
Lepas tue saya tolong kawan2 lain pulak...sampai saya tak tahu nak naik bas mana 1, akhirnya saya naik bas lain awak naik bas lain..
Saya pasti ramai yang duduk dekat2 dengan awak masa dalam bas tue sbb saya tahu ramai suka dekat awak time tue...



Bila dah dapat no fon awak, saya try miskol jer..
Tak expect pulak awak nk kol saya balik..
Dan bermula dr situ lah kita start calling2 dan msj2..
Boleh pulak nk panjangkan kisah, awak tak sihat masa tue..
Awak buat saya ambik berat dekat awak..kesian saya tgk, pucat sangat..
Saya tak tahu kenapa saya concern sgt dekat awak...






Minggu baru,
kursus di KL pon bermula....
Saya rasa satu perasaan yg lain..
Bila jer nampak awak pagi Isnin tue, saya x tau nk describe feeling saya tue apa..
bercelaru, confius...
Sampai sekarang saya x pasti apa perasaan tue...
Kita terus bermsj, tanpa sepatah kata, tanpa bertemu muka...just pandang dr jauh jer...




To be continue~~~



Credit thanks : to author -Mr.H

0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment