Wednesday, April 27, 2011

KISAH DIA...satu pengajaran

Bukan mudah untuk jatuh cinta..
Makin susah untuk melupakan..
Terlalu payah meniti lorong masa...
Ini kisah seorang teman..
kusingkap menjadikan ianya satu pengajaran..



Kisah pertemuan yg kukira indah..
Untuk kali keberapa mereka jatuh cinta aku x pasti..
Tp kurasa mereka cukup bahagia..
Bermula pandang pertama, terlahir pandangan kedua, ketiga..hingga pandangan berkali2..
pertemuan yg selalu itu..
dr kwn bertukar ke sahabat dan tercetus rasa.....
Hingga hadir insan ke3..



Bertahun-tahun menyulam rasa,
Cinta dan sayang yg dibina, hancur musnah sekelip mata..
Aku yg melihat dia,
Seperti manusia yg hilang arah, hilang punca, hilang jiwa..
Semua itu berlaku kerana "DIA" berlalu tinggalkan kawanku begitu sahaja..



Aku mendengar rintihan dia..
Aku mendengar kisah dr babak ianya bermula...
Sedih+marah+geram bercampur rasa..
Tp aku hanya sekadar pendengar, setia hingga ke titik noktahnya..




Untuk kau kwnku...
Tabahkan hatimu, kuatkan tekadmu..
Aku x ingin melihan titisan air jernih itu mengalir lagi..
Kau harus kuat..



Untuk jatuh cinta itu x salah..
Untuk menerima cinta itu satu nikmat..
Tp
Janganlah kau meletak 110% keats org yg kau cintai....simpanlah sedikit cintamu pd diri sendiri..
Kerna kelak andai kau ditinggalkan, takut kenyataan itu sukar kau terima..hingga memakan diri sendiri..



Untuk kau kawanku,
Aku bahagia melihat kau mampu senyum semula..
Biarlah tanpa cinta "DIA"
tp kau ada cinta keluarga,sahabat,kwn, dan cinta Allah...




0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment