Tuesday, April 12, 2011

SACRIFICES

An ideas just poops up when I was read this articles this evening......Action speak louder than words..
Then I realize and thousand of questions came out in my mind right now...
mmmmm...
How to start eh!!!!!
Yeah, whatever....just share it n spread the LOVE......

Enough2x...
ckp omputeh berterabuq ada hati kansss.....
hukhuk...ada aku kesah.. @_@
hehehe...

Selepas korang baca artikel tue sure korang terharu gak kan...
Can u guys imagine dak umur 6 tahun cuba selamatkan adik dia yg umur 4thn dr kena gigit hanjing...
Sgt mengharukan okies...
Bg aku that was a brave enough for a little boy~~~
Andainya aku kat tempat dia, aku x tau lah mcm mana kan..tah2x aku just jerit minta tolong jer, x pon nagis2 panggil mak ngan abah...huhuhu
As a human being, I'm salute u la adikssss....


PENGORBANAN itu..........................tp bg aku la kan;

  • Keluarga + kawan = Klu korang suh aku bt pilihan; for sure aku go for my family.....family 1st okay then bru aku consider kwn2...dlm hidup nie x der kwn2 x best la kan...Keluarga tue kekuatan aku, even mcm mana pon keadaan aku, susah senang sakit pahit payah hidup aku yg aku jelas sesangat mak,abah,adik-beradik org yg paling sayangkan aku, x tinggalkan aku serta terima aku seadanya~


dan "KALAU"


  • Cinta + Persahabatan = Klu aku; aku pilih 2-2; tp kan kadang2 kita terpaksa pilih satu antara 2.....To be honest aku akan pilih persahabatan, tp sebolehnya aku x nak hilang Cinta jugak.... Klu fikir logik, klu kita putus cinta x semestinya kita akan jd kwn lepas tue kan...dh la tue, klu berjumpa bt mcm x kenal, bermusuh...oh tedakkkkkkk, aku x sanggup, sbb tue persahabatan tue amat penting, normal skang aku tgk bercinta bagai nk rak, kawan trus tinggal....mender la kansss..
Papepun.. "Cinta dan Persahabatan ibarat Bunga tanpaMadu, Satukan keduanya kerna kita sama hanya Manusia biasa"



  • Harta + Adik-beradik = Wow!!!! this one definitely susah nk ckp... Aku x pernah alami, klu boleh biar dielakkan...Bg aku biarlah kumpul harta sendiri, nak berebut harta peninggalan mak abah buat apa kan...tp itulah fitrah manusia kerana harta buta mata,gelap minda, hilang kewarasan..sanggup buang adik beradik dgn syarat harta depa punya; sanggup berbomoh2, sanggup membunuh.......Ya Allah, jauhkanlah keluargaku dr ini semua~~~Dimana istilah pengorbanan atau beralah diletakkan?????x ada ok...yg nampak HARTA.....


  • Tuntutan Allah + Keseronokan Duniawi = Tersentap seketika; for sure yg wajib itu tetap WAJIB kans..tp tanpa kita sedar; kau dan aku jugak kadang2 alpa tentang tanggungjawab kita...Kurangnya kita, lalai dan leka apatah lg mahu mengorbankan keseronokan dunia yg sekejap cuma nie tuk yg Maha Esa...Yg paling ketara, bekerja-itu ibadah, tp Solat-ituWajib (ada yg sengaja melewat2kan sehingga kdg2 pd akhir waktu bru dilaksanakan)...Ingatan ini utk kamu dan aku...Berkorbanlah keseronokan dunia utk kebahagian di Akhirat sana~~~~aku pon x sempurna masih ada melakukan dosa, tp x salah kan mengingatkan;aku x baik tp yg pasti ada kebaikan itu dalam aku......ahakssss
"Manusia ini secara fitrahnya adalah pelupa; perlunya sahabat sbg berpesan2 kearah kebaikan,berpesan2 kearah kesabaran"




Berkorban apa saja,
Harta atau pun Nyawa,
Itulah Kasih mesera....
Sejati dan Mulia.........................
lalalalalalalalalla............................................................sambung sendiri yer



Yang lebih dikongsi, Yang kurang diberi.......



~~~PEACE NO WAR~~~~


0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment