Monday, May 16, 2011

HAPPY TEACHER'S DAY



Yessss!!!!!
U are right babe...
It's 16th May~~~~n fall on Monday
What a happy day I thought of course for teacher's a.k.a cikgu, guru, pensyarah.....



Teringat aku time muda2 dulu.....mmm actually skang pon muda lg okies.. @_@

Dulu masa sekolah rendah bila ari GURU jer best giler rasa sbb ada byk acara kat sekolah..
Even hari tue hari istimewa tuk cikgu2 aku, tp sbg student kitaorg pon tumpang sama..
Mana taknyer kan, ada program main bola jaring antara cikgu, tp yg jd referee of course la student..
Yg tukang bancuh ayaq mestilah student, terutama dak2 darjah 6..hehe
Tue belom kira lg aktiviti menyanyi, syarahan, mkn free sempena hari guru.....
Uish sume best wooooo..............



Hahahaha...
Dulu aku sekolah tadika dekat TADIKA KEMAS..
Pastu darjah 1 sampai darjah 6 kat Sekolah Keb. Seri Pinang...
terima kasih cikgu2 sekolah rendah ngan tabika saya.....

Teringat lg time kecik2 dulu, around darjah 3...
Memandangkan aku suka kat sorang cikgu yg bru posting kat sekolah aku tue, time ari guru jer kalut minta abah belikan pen,buku planner, bunga...sbbnyer nk kasi kat cikgu tue...
Cikgu tue kira jadi punjaan la sbb kiut+hensem....
Padahal x sgt pon, bila ingat balik malu giler rasa..mujur time tue dak2 bawah umur...so x terasa ar perasaan malu tue...
Time aku darjah 6 lak...sume cikgu aku bg bunga ros yg dalam dia ada perfume tue.....
Almaklumlah tahun last la nk abes sekolah rendah...sume cikgu aku bg...
Aku rasa la kan sambutan masa sekolah rendah lg best compare sekolah menengah..
Sbb aku suke zamn sekolah rendah aku, sekolah menengah pon suka jugak cuma dh x ada la bg hadiah2 bagai nie......
Kira dh matang sket...lalala




Bila naik  sekolah menengah jer,
Sambutan hari guru cam skema sket...
Sbbnyer pas perhimpunan x der sambutan meriah sangat...
Takat tgk cikgu nyanyi kat perhimpunan lagu guru jer..
Then baca utusan dr PM, KPT n etc...
Klu x Pengetua yg baca sure HEM yg baca then ada pengawas..
dan pengawas tue salah sorang mestilah aku kans...
perlu ke mention????
Budget budak baguih jer kan..padahal podah!!! tunjuk baik jer time sekolah.....hehehe
Cikgu yg aku x leh lupa smp skang.....





Cikgu Zuriah - ajar saya kimia, dr saya x tau apa tue kimia smp saya suka....teramat ingat suara cikgu yg klu jerit 3 blok SMK.Mudzaff tue bergema...hehehe..love u cikgu..

Cikgu Ahmad Nadzri - yg ajaq saya fizik, yg smp skang mmg saya x suka...sy perlu admit sy x suka fizik lepas cikgu denda saya jln itik kat blok budak Form 6 tue...malu giler siot...tp salah sy kans sbb cikgu denda saya sbb failed test 1st week masa form4 tue......sowie cikgu sbb bt cikgu slalu marah2....hehehe..dan akhirnya saya lulus SPM subjek Fizik dgn jayanyer.....

Cikgu T.Maran - yg ajaq saya BM, saya sgt suka belajar BM bila cikgu yg ajar...sy teruja sbb cikgu org India tp boleh jd pendebat kebangsaan yg hebat...dan terima kasih sbb slalu bg kerja umah BM yg byk2....hehe


Sir.Faidzul - yg ajaq sy English masa Form3....thanks sir, sy paling ingat kena denda dgn sir....Smp skang sy x tau motif nape sy kena denda kawen ngan Amil.....padahal sy nk jwb soklan Sir tp sir yg x pilih2 saya tuk jawap....Anyway sy sgt suka English lepas Sir ajaq....

Pastue dlm list aku ada ramai lg :- Cikgu Maisarah, Cikgu Guna, Cikgu Faridah, Cikgu add maths saya, Cikgu Biologi saya..dan semua cikgu kat  Mudzaffff.........miss u ouls a lotttttttttt.......



Ok, abes babak sekolah menengah...
Alhamdullilah berkat tunjuk ajar cikgu n guru2 masa kat sekolah rendah n menengah aku diterima masuk ke UTM....
Walaupun result x gempak mana tp rezeki Allah nk bg...ahakss
Terima kasih bt semua pensyarah2 yg pernah mengajar saya, mencurahkan ilmu, berkongsi pengalaman dan mendorong kejayaan saya...
Terima kasih teristimewa bt mama a.k.a Pn.Zue, En.Yus, Misz.Naz, Misz.Huda...
Dr.Sarajul dan semua pensyarah2 Juruukur Bahan di UTM,skudai.....
Hanya Allah yg mampu membalas jasa kalian semua.......



Last but not least,
Guru sebenar yg sebahagian dr diriku..
Emak dan abah..
Terima kasih emak sbb ajaq A,B,C masa belum masuk taska lg..kejutkan pergi sekolah, bt sarapan....bt bekal, slalu teman bt kerja sekolah....slalu sokong apa yg anak mak nie buat..terima kasih mak sbb slalu percaya pd akak...
Terima kasih abah sbb bersusah payah anta kesekolah, slalu ingatkan dgn belajar+ilmu jer mampu merubah kehidupan masa depan........



Sesungguhnya,
kalian semua pencorak masa depan ayu..
Ayu berbangga kerna pernah mengenali, menjadi anak didik semua guru2ku.........
Ilmu yg setitik kalian curahkan, menjadi selautan doa dr ku untuk kalian.......
Terima kasih atas segalanya......
"SELAMAT HARI GURU"

~~Guru Penjana Transformasi Negara~~





0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment