Monday, May 9, 2011

Betulke HARAM?????



Semua org tahu hari ibu sedunia disambut setiap Ahad kedua bulan Mei pd setiap tahun...
Dan ianya telah disambut sejak sekian lama..

Aku nie x adalah sambut pon, just wish kat mak aku jer..
X der lak bli2 kek bagai..
dan aku x kesah pon klu ada org nk sambut "Mother's Day" tue..
x salah pon kans...
bukan benda salah..
(yess that's my opinion)
until.........


Tis morning aku terlihat post kwn aku kat fb yg kata sambutan "Hari Ibu" tue haramm..
Uish!!! terkejut mak baca title dia..
So aku pon baca la artikel yg dia link tue smp abes...
owh begitu rupanya sejarah sambutan tue..
Baru aku tahu pg nie..
So aku pon nk saran n kongsi info nie kat sume gak...
agar ilmu itu sama2 kita dpt...


Bagi aku x perlu kot ada spesifik hari ibu utk disambut setiap tahun sbb Hari2 pon HARI IBU kans..
Takkan la bila Ahad kedua bulan Mei bru kau nk bli hadiah kat mak kau..
nape ko x bli time besday jer..
Takkan la bila Ahad kedua bulan Mei jer kau nk wish selamat hari ibu??
nape x hari2 kau wish kat mak kau jer......
so camner ngan hari2 lain?????
so, bila dh tau nie jgn sambut hari ibu dh k...
klu rasa nk appreciate mak kita, hari2 kita wish dia hari ibu...


mmm......
aku pon x tau pada awalnya, so marilah kita mengetahui asal wujudnya "Mother's Day" nie..
korang baca link kat bwh nie k...


0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment