Wednesday, March 9, 2011

127 HOURS....

Serasa aku, aku x pernah post pape pon pasal movie yg aku tgk lately nie kan...
Memandangkan aku pon x ada modal nk citer malam neh, ditambah oleh perasaaan aku yg nk update "my humble' blog nie, aku pon nk share ngan korang movie 127 hour yg aku tgk semalam...
Eventhough aku x tgk kat wyg tp feel dia ttp sama ok... 

Pd pandangan aku la kan, 
story nie mmg best la, dia buatkan kita ada semangat nk teruskan hidup dan jgn sesekali berputus asa..
"Don't Give up" org puteh kata....ahakss

First of all,
klu korang nk betul2 faham citer nie of course la korang kena tgk kan..
Nie just dr view aku jelah kan...
Sebelum citer kena la tunjuk dulu dia punya poster kan....
Actually, tgk poster dia pon dh teruja kot...
Nie citer sebenar yg difilemkan....bg yg x tau tue skang korang dh tau kan..



Nie aku perkenalkan kat korang dia punya actor...
aku x suh korang nilai kekacakan dia, sbb aku tau dia ensem ok....


Nama diberi James Franco





Citer nie bermula, dgn pengembaraan seorg lelaki yg kaki panjat gunung ke tempat dimana jarang org pergi....
Setiap apa yg dia lakukan sepanjang pendakian dia tue dia rakamkan samada dlm bentuk gambar or video...

Bermula dengan detik2 manis....berbasikal di kawasan berbukit hinggalah dia jatuh tersungkur menyembah bumi..
Dia bangun lantas p'jalanan diteruskan tanpa henti..
"giler ayat skema kan..." lantaklah...
nie flow citer nie ok..(sowie kacau feel korang)...lalala

Otw dia jalan kaki meredah bukit bak sakura tue dia jumpa ngan 2 awek...
part paling best tgh2 climbing leh lak dia gelungsur trus trun ke lubang celah2 bukit tue..
mujur jatuh trus tempat yg ada air...
klu batu??? mau pecah pale dia kan...
Tp shoot tue plg best lor...klu aku pon sure teringin nk gak wat....

After that, dia tinggalkan gadis2 tue..
masing2 buat haluan memasing..

Part yg "touching" bila dia sorang2 tue dia alami kesusahan..
trill babe aku ckp..
klu aku sure x brani nk g m'daki sengsorang...
Bila tgk dia jatuh then tangan lak tersepit kat batu tue, mmg azab la..

Paling aku salute ketabahan n sikap x putus asa dia even dh x ada air setitik pon dlm bekas air dia..
Even badan lesu lemah longlai x bermaya..masih gagah tuk terus berusaha...
Org2 yg dia syg jg pemangkin semangat tuk dia terus hidup...
Bayangkan dia sanggup putuskan tangan dia tuk survive...
kalau korang??? sanggup ke buat gitu???
klu aku...uish x tau lah nk kata per...trus dia x berkata pape la gamaknyer...
mujur aku x pernah hiking sorang2..

Moral of the story,
"Jangan mudah berputus asa"
“Between a Rock and a Hard Place”.....
Masih ada dunia indah sebaliknya........

Diluar tanggapan mata, diluar jangkauan minda...
Teruslah maju berusaha, kerna pasti kejayaan milik kita...
Bermula dgn sebuah kegagalan, bangkit mengorak langkah menerjah arus kehidupan..
"KITA YG MENENTUKAN SIAPA KITA PADA HARI INI, ESOK ATAU MASA AKAN DATANG"


Aron Ralston...
Nie lah hero sebenar...realiti yg tangan dia mmg putus~~~

0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment