Friday, September 23, 2011

Dating With Mr.Boss




Location : Cyberjaya
Purpose : Site Visit, Site Meeting


Wake up early this morning,
Went to office early also.
Just because I'm too excited (yelah sgt) to going meeting with our Boss (SY)
Seriously, x pernah kot ayu org pertama isi kat book log in/out tu..Time tgh "probation" dulu ada lah pernah sekali dua dtg paling awal....
So nampak sangat kan muke orang terpaksa datang opis awal.



Sampai office around 8am
Naik office then I saw nobody there, then Ayu turun balik bawah g tapau breakfast
I buy sebungkus nasi lemak daun pisang...Hope sangat bos tak sampai lagi dan ayu sempat breakfast.
Owh damn, nak naik balik ke opis I saw my boss walking to "gerai" bawah opis tuk breakfast..
Then ayu pon naik opis cepat2, siapkan apa yang patut dan breakfast cepat2..
Because him so unpredictable, so we must always be prepared
Sharp 8.30am seperti yang Mr.Boss janjikan, dia muncul dekat opis.
Kecut perut aku..
Time2 nak ke site la perut nie nak meragam.
Sakit perut lah, rasa mual lah..sume ada kot.
Time nak attend meeting ngan bos lain x der lak rasa gini....Big Boss nie lain sket ar klu berdepan ngan dia...
Rasa mcm nk terima hukuman pancung jer..



Jam dah 8.40am,
Perut aku memulas gila..
so nak tak nak terpaksa aku g toilet..
Mujur ada akak senior aku nie dh masuk, so aku kirim pesan kat dia klu bos cari kata aku g toilet..
Nasib lah bos, perut x sehat, kang terbuang dlm keta mahal bos lak..so better aku g toilet sebelum tempuh jalan jauh tue..


Selesai urusan alam..
Masuk jer opis bos ckp "Let's Go", I can't wait anymore....(pergh ayat)nie menunjukkan bibit2 mood tak baik dia bakal melanda..



He ask me last week to find the map to the site..
Of course la aku guna google maps cari..
Then dia ckp map tue "useless"
Alkisahnyer, bos aku nie tau jalan nk sampai Cyberjaya tue jer...tue pon takat ikut Highway Mex...
Aku pon boleh klu gitu kan...
Sampai Cyberjaya jer consider aku tau dan wajib tunjuk jalan agar dia tak sesat..
Dan mmg maps tue x boleh pakai pon, punya lah banyak nama jalan kat Cyberjaya tue, tp hampir sume tak ada dlm maps..
Tentulah aku meraban cari..
Terima kasih lah pada BB aku nie, sbb maps dia membantu aku smp ke Jalan Ceria via Jalan Multimedia kat cyberjaya tue..
Itu pon setelah bos aku berhenti kereta dia tepi jalan suh aku cari jalan yang betul..
Walawei, redha jelah aku time nie..Sbb tumpang keta bos..Klu naik keta aku dh lama aku tinggal dia kat tepi jalan tue...hahaha (konon berani, harammmmm dapat buat)



Tue dah satu part,
Selamat sampai akhirnya bila nampak ja hoarding warna biru..
Dah sampai, hujan pulak lebat selebat-lebatnya..
Aku budget x jadi la nak bt site inspection
Last2 bos aku nk bt jugak...



Boss : You wait here, I'm taking the umbrella in the bonet
Aku : Owh, okay (great dia nk turun jugak) Senyum sambil geleng kepala



I told you so kan, dia nie memag unpredictable..
Tgh hujan lebat dia nk turun gak g tgk site
Padahal sorang consultant lain x ada pon dekat situ..
Dia ajak aku turun dengan buka pintu aku,
Touching giler kot boss payungkan wei...hehehe
Yang tak best nyer dia suh aku ganti boot dekat bonet sambil dia pegang payung
Then aku plak kena payungkan dia tuk dia pakai safety boot
Macam orang bodoh jer main2 hujan tengok2 site tue
Dia boleh plak suh aku bukak "key plan" tepi jalan tengah hujan..
Sure manusia2 yang lalu lalang tue pelik..
Tah2 dlm hati dia kata kitaorg gila ke hape..


Boss leh lak ckp aku dah kuyup, 
Part yang macam seorang ayah tak nak bagi anak dia demam..
Dia bg topi ala mengkuang bentuk koboi tue siap letak atas kepala aku suh pakai..
"Hello sir, mmg la kuyup hujan lebat kot"..bos pegang payung pon bayak kat bos..mmg la aku basah..
Boss leh plak arahkan aku tangkap gambar dlm hujan..
Nasib2..
Mujur la awak boss...



Tak habes sampai sini jer,
Then meeting ngan other consultant kat kedai mamak...
Bla...bala..bla...
Balik opis after lunch..
Dari baju aku basah kuyup, sampai kering dibuatnyer...


Pengalaman manis la sangat yer aku dapat..
1 time kuar ngan big boss kena experience mcm nie....
Korang ada...sure tak kan...
Mujur aku x demam..

Kesimpulannyer : be ready when your boss around you!!!!

0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment