Wednesday, May 16, 2012

ORANG TAMAK SELALU RUGI!!!!


Bila kita nie puasa time orang lain tak puasa, memanglah banyak cekadaknyer..
Selera nak makan besor ajer,
Nafsu tue sebenarnya..
Nie nk ceritda pasal diri sendiri lah nie.


Maaf la yer,
Aku nie update blog memang lambat sikit dari date kejadian..hehehe
Aku puasa ganti ritu, eh..perlu ke cakap?? Perlu okay.. Nak kena bgtau situasi yang jelas..


Hari pertama dalam minggu nie aku nak puasa ganti,
So baru kul 11.00am dah pi tanya kawan aku sorang nie..
"Berbuka nanti ang nak makan apa"?? weiii, agak2 la baru kul 11am kot..
Ada aku kesah...hehehe


So bermulalah pikir makanan apa tuk berbuka nanti, padahal ada 8jam lagi tuk berbuka..
Aku mmemag tekak melayu lah kan, so kena berbuka dengan nasi jugak..
Aku plan nak makan :-


@Nasi putih
@Telur dadar
@Ikan siakap 3 rasa
@Sambal belacan
@Air suam

ok tue jer plan mula2...tapi itu pon dah byk gilos


Then aku ngan kawan aku nie pi berbuka sama seperti dijanjikan...
ehehehehehe...D'klasik Restoran jadi pilihan..

Dan kami pon meng"order" :-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
-
taraaaaa......

Aku patutnya order air yang dalam cawan putih tue...last2 air merah yang mucul jugak...lol =)
memang aku yang order lettew



Ikan siakap 3 rasa - serious sedap...aku suka, harga pon x mahai sangat..affordable la
Nie mematuhi list of makanan aku


Nie tomyam campur...
Aku mmg x ada letak dalam list nie, tp memandangkan kwn aku nie nak kuah jadi kami pon sepakat nak order..


Sayur campur... Nie pon out dari list aku, tp sedapppppp....hehehe


Inilah hasilnya untuk berbuka puasa ptg itu.. 2orang makan okay..
Mmg tak abes la citer dia..
"Aku dah cakap jgn tamak, orang tamak kan selalu rugi"
Kwn aku plak ckp "dia tamak x pernah rugi"
so lantak kau lah kan.....hahahahha


Ini baru lauk yg kami order, lom kira karipap, keropok lekor, cekodok, n pisang goreng yg bos blanje kat opis then kitaorg dapat tapau tuk berbuka nie...
Serius mcm org kebuluq tak makan seminggu,
Last2 tomyam tak abes yang luak takat kuah jer...klu tau baik kitaorg order tomyam kuah jer...
segala jenis cucur masuk fridge umah aku....huhuhu
Membazir kan


Moral of the story : Jgn ikut nafsu sgt okay =) 

0 My Lovely Friend Comments:

Post a Comment